I dag var jeg på et interessant seminar her på UiS med Torill Moen, som snakket om klasseromsforskning. Moen er førsteamanuensis ved Pedagogisk Institutt, NTNU, og hun snakket om klasseromsforskning med utgangspunkt i hennes egen doktorgradsstudie (Moen, 2004). Jeg kommer tilbake med flere notater fra forelesningen. Jeg fikk også med meg kopi av to artikler som Moen har skrevet (Moen, 2007; 2008).
Referanser:
Moen T. (2004). "Kids need to be seen" A Narrative Study of a Teacher's Inclusive Education. NTNU: Doktorgradsavhandling.
Moen, T. & Sølvberg, A. (2007). Unexpected input at the launch of an R & D project (Paper presentert på Nordisk Forening for Pedagogisk Forskning (NFPF), Turku, Finland, 15.-17.mars 2007.
Moen, T. (2008). Teachers’ knowledge construction in classroom management: A story from R & D project (Upublisert paper)
Referanser:
Moen T. (2004). "Kids need to be seen" A Narrative Study of a Teacher's Inclusive Education. NTNU: Doktorgradsavhandling.
Moen, T. & Sølvberg, A. (2007). Unexpected input at the launch of an R & D project (Paper presentert på Nordisk Forening for Pedagogisk Forskning (NFPF), Turku, Finland, 15.-17.mars 2007.
Moen, T. (2008). Teachers’ knowledge construction in classroom management: A story from R & D project (Upublisert paper)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar